X
تبلیغات
وبلاگ روابط عمومي

وبلاگ روابط عمومي
نوشته های حسين امامی درباره ارتباطات، روابط عمومي و رسانه های نوین 
نويسندگان
لینک های ویژه
دوستی برای بنده ایمیل زدند و سوالات زیر را ارسال کردند تا در زمینه کاری  راهنمایی شون کنم و مشاوره به ایشان بدهم. چون سوالات کاربردی بود پاسخ ها را هم در وبلاگ روابط عمومی منتشر می کنم.

سوال: در یک سازمان چه نوع فعالیتی انجام بشه تا روابط عمومی جلوه زیبا داشته باشه و مورد اعتماد باشه؟
 اگه روابط عمومی بتونه حلقه ارتباطی خوبی بین کارکنان یا مشتریان و مدیران باشه می تونه جلب اعتماد کنه
روابط عمومی باید دایم و مرتب مشکلات و راهکارهای کارکنان و مشتریان در مجموع مخاطبانش را بررسی و  رصد کند و به اطلاع مدیران ارشد برساند. بعد از آن پیگیری کند که واحدها مشکل رو حل کنن و بعد به اطلاع مخاطبانش برساند. اینطور روابط عمومی می تواند به عنوان حلال مشکلات و تکیه گاه مشتریان جلب اعتماد بیشتری کند.
سوال: هر هفته یک خبرنامه منتشر میکنیم الکترونیکی  چطور می تونیم بهترین باشیم چه نوع خبرهایی بگذاریم چه نوع برنامه هایی جا بدیم تا بازدید کننده داشته باشه؟

خبرهایی که به درد مخاطبان شما بخوره و براشون مفید باشه. ببینید نیاز آنها چیست؟ چه خبری براشون مهمه؟ دنبال چه مطالبی هستن. فراموش نکنید این خبرنامه قرار نیست همون وب سایت اصلی تون باشه. یعنی وب سایت سازمانی را تبدیل کنید به یک سایت خبری. مخاطب باید به دردش بخوره این مطالب. از طریق ایمیل مشترک بپذیرید.
سوال: روابط عمومی الکترونیک در یک سازمان چطور شکل میگیره؟ فعالیت یک متخصص روابط عمومی الکترونیک چیه؟
البته من با بکار بردن اصطلاح روابط عمومی الکترونیک در این دوران موافق نیستم و این همان چیزی نیست که در مفهوم اصیل و علمی اش باشه ولی به هر حال به زبان ساده آن چیزی که در ایران معنایش برداشت می شود روابط عمومی الکتروینک یعنی استفاده از تکنولوژیهای نوین ارتباطی در پیشبرد اهداف و برنامه های روابط عمومی. مثل یک وب سایت سازمانی که یک اصل است ولی مهم اینه که چگونه از ظرفیت های آن استفاده کنیم. مثل اینکه شما بدونید و بتونید فرم های آنلاین ایجاد کنید و داخل سایت بذارید. بعدش هم به صورت الکترونیک اطلاعات جمع آوری بشه و مورد استفاده قرار بگیره. این یعنی شما کاری بکنید که مراجعات حضوری رو کمتر کنید. یا کاری بکنید که دیگه چاپی کمتر منتشر بکنید. به جای چاپ مجله، بروشور، گزارش سالانه و... آنها به صورت الکترونیک منتشر شوند. دیگر اینکه نظرات همکاران و مشتریان را به صورت الکترونیک دریافت کنید و...
فراموش نکنید تمام تلاشتان باید این باشد که این فناوریها را که بکار می برید فرصتی را برای دریافت نظر مشتریان فراهم کنید. نه اینکه وبسایت ابزاری باشد مثل سایر رسانه های چاپی که فقط فرصت صحبت کردن را به خودتان بدهید.


برچسب‌ها: اعتمال, روابط عمومی, الکترونیک, مشاوره, خبرنامه
[ جمعه بیست و هفتم دی 1392 ] [ 13:17 ] [ حسين امامي ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

دکتری علوم ارتباطات هستم و علاقمند به مباحث تکنولوژی و رسانه های نوین. موضوع تزم وب2 و شبکه های اجتماعی است. دروس مرتبط با روزنامه نگاری، روابط عمومی و رسانه را در دانشگاه و سازمانها تدریس می کنم. این وبلاگ عمدتا با رویکردی علمی و کاربردی به علوم ارتباطات می پردازد.
Daily entries on Public Relations, Communications and New Media Studies from Hossein Emami, PhD of Communication. My thesis topic is web 2.0 and social networking sites. I teach courses related to journalism and new media at the University.
امکانات وب