X
تبلیغات
وبلاگ روابط عمومي

وبلاگ روابط عمومي
نوشته های حسين امامی درباره ارتباطات، روابط عمومي و رسانه های نوین 
نويسندگان
لینک های ویژه
این شیوه و روشی که دولت برای انصراف داوطلبانه مردم بکار بست شیوه صحیحی نبود. دولت از تبلیغات استفاده کرد در حالی که از روابط عمومی غافل شده بود و نتیجه این شد که تلفنهای همراه و رسانه های اجتماعی پر شد از جوکهایی که در تخریب دولت دست به دست می چرخید.
تبلیغات بدین معنی که طراحان این ایده فکر می کردند با زیرنویس و جملاتی در سریالها به صورت مستقیم به راحتی می تواند مردم را راضی کنند که انصراف بدهند. غافل از اینکه در عصر اینترنت و رسانه های تعاملی، مردم هم می توانند آن را به راحتی به چالش بکشند.

 ولی اگر از شیوه روابط عمومی بهره می برد از بحث اقناع فراتر می رفت و تعامل بیشتری میان دولت و مردم شکل می گرفت. یعنی دولت ابتدا از خودش شروع می کرد و حداقل مدیران دولتی را از گرفتن یارانه منع می کرد. بعد با نهادها و قوای دیگر لابی می کرد نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و... که از دریافت یارانه خودداری کنند. اینگونه مردم اعتماد بیشتری پیدا می کردند. نه از یک رسانه ای که مورد اعتماد مردم نیست مرتب تبلیغات خاکستری* پخش شود. اینجاست که تفاوت کار تبلیغات و روابط عمومی مشخص می شود.

* تبلیغات خاکستری شامل تبلیغاتی می شود که بخشی از آن حقیقت است و بخشی دیگر از آن غلو می باشد و صرفا برای جلب بیشتر نظر مخاطب و جوسازی هرچه بیشتر اجرا می گردد.

حسین امامی - دکتری علوم ارتباطات اجتماعی


برچسب‌ها: نقد, ثبت نام, یارانه, حسین امامی, روابط عمومی
[ یکشنبه بیست و چهارم فروردین 1393 ] [ 22:26 ] [ حسين امامي ]
«توسعه»؛ واژه ای است که برای همه کشورها، دولت ها، سازمان ها  و شرکت ها با اهمیت و جدی است. در درون این توسعه، بیش از هر عبارت دیگر، در رسانه ها و اطراف مان، واژه‌های توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی و توسعه اجتماعی را می شنویم. اما اگر این توسعه ها ناهمگون صورت پذیرد مشکلاتی را در جامعه به وجود می آورد. مشکلاتی که باعث فاصله بیشتر طبقاتی اقشار مختلف جامعه می شود. مشکلاتی که وضع نابسامان آلودگی محیط زیست را به دنبال خواهد داشت و یا مشکلات بهداشت روانی جامعه و مسائلی از این قبیل. بنابراین باید سازمان ها را متوجه ساخت که صرفا دستیابی به اهداف سازمانی، همه تلاش موثر و مثبت نیست و توجه به آسیب های حاشیه ای که نهایتا می تواند تهدیدی برای اهداف ملی کشور باشد برای سازمان ها یک ضرورت است. اما شاخص و یا به تعبیری راهکاری هم وجود دارد؟ بلی، جواب در یک عبارت خلاصه می شود: «مسئولیت اجتماعی سازمان ها».

این مطلب در کتاب سال انجمن متخصصان روابط عمومی سال 1393 منتشر شده است. ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.


برچسب‌ها: مسئولیت اجتماعی, روابط عمومی, اگزیم بانک, CSR, CSR 2
ادامه مطلب
[ شنبه نهم فروردین 1393 ] [ 22:5 ] [ حسين امامي ]
دوستی برای بنده ایمیل زدند و سوالات زیر را ارسال کردند تا در زمینه کاری  راهنمایی شون کنم و مشاوره به ایشان بدهم. چون سوالات کاربردی بود پاسخ ها را هم در وبلاگ روابط عمومی منتشر می کنم.

سوال: در یک سازمان چه نوع فعالیتی انجام بشه تا روابط عمومی جلوه زیبا داشته باشه و مورد اعتماد باشه؟
 اگه روابط عمومی بتونه حلقه ارتباطی خوبی بین کارکنان یا مشتریان و مدیران باشه می تونه جلب اعتماد کنه
روابط عمومی باید دایم و مرتب مشکلات و راهکارهای کارکنان و مشتریان در مجموع مخاطبانش را بررسی و  رصد کند و به اطلاع مدیران ارشد برساند. بعد از آن پیگیری کند که واحدها مشکل رو حل کنن و بعد به اطلاع مخاطبانش برساند. اینطور روابط عمومی می تواند به عنوان حلال مشکلات و تکیه گاه مشتریان جلب اعتماد بیشتری کند.
سوال: هر هفته یک خبرنامه منتشر میکنیم الکترونیکی  چطور می تونیم بهترین باشیم چه نوع خبرهایی بگذاریم چه نوع برنامه هایی جا بدیم تا بازدید کننده داشته باشه؟

خبرهایی که به درد مخاطبان شما بخوره و براشون مفید باشه. ببینید نیاز آنها چیست؟ چه خبری براشون مهمه؟ دنبال چه مطالبی هستن. فراموش نکنید این خبرنامه قرار نیست همون وب سایت اصلی تون باشه. یعنی وب سایت سازمانی را تبدیل کنید به یک سایت خبری. مخاطب باید به دردش بخوره این مطالب. از طریق ایمیل مشترک بپذیرید.
سوال: روابط عمومی الکترونیک در یک سازمان چطور شکل میگیره؟ فعالیت یک متخصص روابط عمومی الکترونیک چیه؟
البته من با بکار بردن اصطلاح روابط عمومی الکترونیک در این دوران موافق نیستم و این همان چیزی نیست که در مفهوم اصیل و علمی اش باشه ولی به هر حال به زبان ساده آن چیزی که در ایران معنایش برداشت می شود روابط عمومی الکتروینک یعنی استفاده از تکنولوژیهای نوین ارتباطی در پیشبرد اهداف و برنامه های روابط عمومی. مثل یک وب سایت سازمانی که یک اصل است ولی مهم اینه که چگونه از ظرفیت های آن استفاده کنیم. مثل اینکه شما بدونید و بتونید فرم های آنلاین ایجاد کنید و داخل سایت بذارید. بعدش هم به صورت الکترونیک اطلاعات جمع آوری بشه و مورد استفاده قرار بگیره. این یعنی شما کاری بکنید که مراجعات حضوری رو کمتر کنید. یا کاری بکنید که دیگه چاپی کمتر منتشر بکنید. به جای چاپ مجله، بروشور، گزارش سالانه و... آنها به صورت الکترونیک منتشر شوند. دیگر اینکه نظرات همکاران و مشتریان را به صورت الکترونیک دریافت کنید و...
فراموش نکنید تمام تلاشتان باید این باشد که این فناوریها را که بکار می برید فرصتی را برای دریافت نظر مشتریان فراهم کنید. نه اینکه وبسایت ابزاری باشد مثل سایر رسانه های چاپی که فقط فرصت صحبت کردن را به خودتان بدهید.


برچسب‌ها: اعتمال, روابط عمومی, الکترونیک, مشاوره, خبرنامه
[ جمعه بیست و هفتم دی 1392 ] [ 13:17 ] [ حسين امامي ]
«پژوهشنامه روابط عمومی» به صاحب امتیازی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، به مدیرمسئولی دکتر محمد مهدی فتوره چی و سردبیری دکتر حسین امامی  منتشر می شود.

این فصلنامه علمی قرار است به عنوان یک نشریه با گرید علمی-ترویجی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عرضه شود.  سیدتقی کمالی جانشین سردبیر پژوهشنامه روابط عمومی خواهد بود.

اولین جلسه اعضای تحریریه این فصلنامه با حضور خانم دکتر شهناز هاشمی و آقایان دکتر فتوره چی، دکتر اسماعیل قدیمی، دکتر حسین امامی و سیدتقی کمالی در محل موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد و در جلسات بعدی این فصلنامه اعضای دیگر هیات تحریریه  که شامل اعضای هیات علمی، پژوهشگران و مدرسان عملگرا و برجسته روابط عمومی دانشگاه های کشور هستند حضور می یابند.

این فصلنامه از مقالات علمی، تحلیلی و پژوهشی که در توسعه و بسط مفاهیم و ادبیات دانش روابط عمومی، شناخت و شرح حوزه های نظری و کاربردی مرتبط که در معرفی، ترویج و ارتقای روابط عمومی اثرگذار باشد، استقبال می کند.

پژوهشگران، استادها، دانشجویان و نویسندگان حوزه ها و گرایش های علمی مرتبط با تخصص روابط عمومی برای انتشار مقاله علمی و گزارش پژوهشی می توانند آثار خود را به نشانی الکترونیک prrjut@gmail.com ارسال کنند.


برچسب‌ها: فصلنامه, علمی, روابط عمومی, دانشگاه تهران
[ جمعه ششم دی 1392 ] [ 20:43 ] [ حسين امامي ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

دکتری علوم ارتباطات هستم و علاقمند به مباحث تکنولوژی و رسانه های نوین. موضوع تزم وب2 و شبکه های اجتماعی است. دروس مرتبط با روزنامه نگاری، روابط عمومی و رسانه را در دانشگاه و سازمانها تدریس می کنم. این وبلاگ عمدتا با رویکردی علمی و کاربردی به علوم ارتباطات می پردازد.
Daily entries on Public Relations, Communications and New Media Studies from Hossein Emami, PhD of Communication. My thesis topic is web 2.0 and social networking sites. I teach courses related to journalism and new media at the University.
امکانات وب